Vlivný nástroj marketingu: Youtubeři

V posledních letech se o nich mluví více než kdy jindy. Získávají nemalé příjmy z „postování“ svých videí na svém kanále na YouTube. Ano, řeč je o youtuberech. Pojďte se s námi podívat, jak to celé funguje, co je hlavním příjmem youtuberů a nevynecháme ani českou YouTube scénu.
Co dělá youtuber?
Youtuber je osoba, která na svůj kanál, umístěný na YouTube nahrává vlastní videa a pro inspiraci také sleduje videa ostatních youtuberů. Většinou pro posílení svého vlivu na určitou cílovou skupinu používají také jiné sociální sítě.
YouTube film
Jaký druh videí youtuber točí?
Každý youtuber má svůj typ videí, které natáčí. Tyto videa jsou pro něj osobité a zároveň charakterizují cílovou skupinu, kterou ve svých videích oslovuje. Muži youtubeři natáčejí například videa o online hrách (gameplay), výzvy (challenge) či videa, ve kterých se jejich oběť stane terčem vtipů (prank ). Ženy či dívky youtuberky zase častěji natáčejí videa o proběhlých nákupech (haul), videa, kde předvádí své líčení (make-up tutorial) nebo videa s každodenními zážitky (vlog).

Co činí příjem youtubera?
Ze začátku do videí youtubera vkládá Google reklamy a o výtěžek z těchto reklam se dělí s youtuberem. Následně, až youtuber získá více odběratelů, ho začnou oslovovat jednotliví zástupci firem a domlouvají si spolupráci, spočívající zejména v propagaci produktu firmy ve videích. Nabídky na spolupráci pak rostou přímo úměrně s rostoucím počtem sledovatelů youtubera. Spolupráce s firmami jsou následně hlavním příjmem youtuberů.
sledování Youtube
Čeští youtubeři
Popularita českých youtuberů neustále stoupá. O tomto faktu svědčí také Utubering festival, který se u nás každoročně koná v Praze a přiláká spousty fanoušků youtuberů. Na tomto festivalu se mohou fanoušci setkat se svými oblíbenci, prohodit s nimi pár slov a případně se s nimi nechat vyfotit. Youtubeři zde také prodávají svůj merchandising, což jsou produkty, vyrobené nebo navrhnuté samotnými youtubery. Mohou mít podobu trička, náramků, tašek a jiných upomínkových předmětů. V České republice najdeme zastoupení celé řady videí – přes módu, kosmetiku, denní zážitky až po cestování a gameplay.
Současná doba tomuto „online podnikání“ přeje jako nikdy předtím. Neustále přibývá vlivných youtuberů i dalších sledovatelů. Pokud vás česká YouTube scéna ještě neoslovila, dejte ji šanci. Zejména cestovatelská videa stojí za zhlédnutí.